Den 1 september tillträdde Christer Alsiö tjänsten som VD på Favela AB.
– Vi har känt att vi har levererat produktioner på en bra nivå sedan start. Försiktigt har vi byggt upp oss i den riktning vi vill – både på det kreativa planet och som företag, men nu känner vi oss redo för att lyfta! Därför är vi oerhört stolta och glada att Christer antog utmaningen att bli vår nya VD, säger Mikael Sandberg, delägare.
Favela startade i januari 2008. Företaget är en produktionsbyrå inom allt som rör film och rörliga medier, där den kreativa idén alltid ställs i första rummet. Företaget har mångårig erfarenhet och hög kompetens. Favelas kunskaper är allsidiga och tidigare produktioner innefattar såväl reklamfilmer för Svenskt Näringsliv, postproduktion av kampanjer för Betsafe och Statoil samt konserter och musikvideos med Kent, Glasvegas och Roxette. Utöver detta har Favela varit med i utvecklingen och produktionen av promos för ett flertal idag populära tv-format, däribland Körslaget. Programmet sändes först i amerikanska NBC och har sedan dess gjorts i ett tiotal länder. Flera andra tv-bolag världen över har långtgående planer på att använda formatet.
Christer Alsiö kommer senast från Dagens Nyheter där han var framgångsrik och omtyckt försäljningschef. Under sin tid där fick Christer en rad utmärkelser, bland annat som årets säljare och för årets ledarinsats 2010 (för utvecklandet och genomdrivandet av nya DN Bostad). Hans bakgrund inom mediabranschen är gedigen.
– Favela är ett intressant företag i ett spännande skede. Det ska bli en rolig utmaning att få arbeta med de bästa i branschen och att få vara med och utveckla verksamheten, säger han.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
– Förhoppningen är att jag med mitt kontaktnät ska kunna inbringa nya affärer för att föra företaget framåt. Mitt mål är att kommunicera ut den kompetens och den kvalité som Favela står för redan idag.
